Podporené projekty z 3. výzvy v téme Rozvoj organizácií občianskej spoločnosti
Občianske Združenie kRaj
O včelách a ľuďoch
Stručný opis projektu:
Voľne žijúce druhy včiel, vrátane včely medonosnej, sú dôležitými opeľovačmi pre kultúrne aj voľne rastúce rastliny. Bez nich by došlo k poklesu biodiverzity a následnému narušeniu ekosystému a potravinového reťazca. Existencia včiel má vplyv nielen na ostatné živočíchy, ale aj na ľudí.
Projekt riešil jednu z významných súčasných výziev – úbytok opeľovačov – a zároveň podporoval spoluprácu medzi organizáciami, ktoré sa tejto problematike venujú. Projekt sa zameral na posilnenie žiadateľa, občianske združenie kRaj, v oblasti manažmentu, komunikácie a tvorby kampaní v rámci vybranej témy úbytku opeľovačov. Okrem toho, projekt reagoval na potrebu realizátora projektu posilniť svoje postavenie medzi občianskymi organizáciami a vytvoriť spoločnú platformu pre organizácie na vytvorenie národného plánu ochrany opeľovačov. Cieľom združenia bolo zvýšiť povedomie verejnosti o tejto problematike a prepojiť ho s úsilím o získavanie finančných prostriedkov, čo prispelo k finančnej stabilite.
Dôležitým výsledkom je spolupráca 11 organizácií, ktoré spolupracujú na vytvorení overeného programu a potenciálnom ovplyvnení legislatívnych zmien v oblasti ochrany opeľovačov. Projekt vytvoril podmienky pre spoluprácu sektora v témach včelárstva a ochrany opeľovačov, čím sa vyriešil historický nedostatok spolupráce alebo spolupráca na nízkej úrovni na Slovensku. Tento priestor vznikol v podobe siete – platformy pre spoločnú komunikáciu – a v podobe ekocentra, ktoré zavádza nové témy. V spolupráci so súkromným sektorom je organizácia schopná poskytovať celoročné vzdelávanie a školenia pre širokú verejnosť.
Projekt spojil včelárske organizácie do jednotnej platformy, čo v tejto oblasti nemá na Slovensku obdobu (včelárske spolky nespolupracovali). Realizátori projektu založili prvé ekocentrum zamerané na opeľovače a hmyz.
Plánované obdobie: 11/2021 – 11/2023
Partner 1 projektu: Mangfolk, Nórsko
Partner 2 projektu: N/A
Celková suma projektu: 85 957,78 €
Schválený grant: 77 362,00 €
KOLABO občianske združenie
Posilnenie kapacít a celospoločenského prínosu komunitných coworkingov na Slovensku
Stručný opis projektu:
Cieľom projektu bolo posilniť kapacity a celkový spoločenský prínos komunitných coworkingových priestorov ako dôležitých aktérov občianskej spoločnosti, kde coworkingy plnia funkciu centier vzdelávania, organizovania komunity, vytvárania sietí, posilňovania zamestnanosti a podpory podnikania. Projekt tento cieľ napĺňal prostredníctvom dvoch stratégií zameraných na posilnenie 1) vzájomnej strategickej spolupráce a 2) kľúčových kapacít coworkingov. Do projektu bolo priamo zapojených 17 coworkingov, projekt mal nepriamy vplyv aj na ďalšie coworkingy, ktoré boli ovplyvnené aktivitami a výstupmi projektu (kampaň, manuál a iné.). Do začiatku realizácie projektu coworkingy ako skupina nemali stabilné personálne zdroje, ktoré by sa systematicky venovali rozvoju spolupráce. Chýbala aj cielená advokácia presadzujúca ich záujmy v oblasti legislatívnych zmien a inštitucionálnej podpory, ako aj budovanie strategických partnerstiev.
V rámci spoločných pracovných stretnutí každý z coworkingov vypracoval svoju marketingovú stratégiu, stratégiu ľudských zdrojov a finančnú stratégiu, čím sa zlepšilo ich fungovanie a zvýšila sa konkurencieschopnosť. Coworkingy tiež spoločne založili občianske združenie Coworking Slovakia, spoločnú webovú stránku, spustili spoločnú komunikačnú kampaň, zorganizovali prvý ročník Stredoeurópskeho fóra coworkingov a vytvorili Manual pre zacinajuce coworkingy, ktorý pomáha ďalším záujemcom v založení coworkingu. Toto vzájomné prepojenie a formalizácia spolupráce je základom pre ďalší rozvoj coworkingov na Slovensku (organizácia aktívne prijíma ďalších členov) a tiež pre budovanie ďalších strategických partnerstiev.
Obdobie realizácie projektu: 10/2021 – 08/2023
Partner 1 projektu: CoWorking Banská Bystrica
Partner 2 projektu: Oslo International Hub
Celková suma projektu: 83 200,00 €
Schválený grant: 74 880,00 €
Nadácia Centra pre filantropiu
Crowdfunding – nástroj posilnenia finančnej nezávislosti OOS
Stručný opis projektu:
StartLab pomáha organizáciám občianskej spoločnosti a aktívnym občanom v získavaní a budovaní finančného a sociálneho kapitálu. Je dôležitým infraštruktúrnym nástrojom na získavanie finančných zdrojov. Cieľom bolo vytvoriť stabilný systém vzdelávania a podpory pre autorov kampaní a posilnenie vnútorných kapacít organizácie v oblasti marketingu, aby dokázala túto službu dlhodobo rozvíjať. Cieľom všetkých aktivít bolo posunúť StartLab vpred. Hlavnou aktivitou bolo vytváranie vzdelávacích materiálov a ich šírenie v online priestore cez sociálne siete, newslettre a školenia. V rámci projektu bol pripravený ebook a 53 vzdelávacích článkov, ktoré boli spolu s informáciou o aktívnych kampaniach, šírené cez viac ako 300 príspevkov na Facebooku a Instagrame. Realizátori projektu zorganizovali viac ako 20 podujatí o tom, ako pripraviť úspešnú kampaň.
Počas trvania projektu získali organizácie občianskej spoločnosti, ktoré mali kampaň na StartLabe, 10 983 príspevkov v celkovej výške 347 596 €, projekt pomohol financovať 87 projektov neziskových organizácií. Vzdelávacích podujatí sa zúčastnilo 371 účastníkov.
Vďaka grantu sa posunula platforma StartLab na ucelenú službu, ktorá okrem ná- stroja na získavanie peňazí poskytuje aj informácie a systém vzdelávania potrebný na to, aby autori kampaní boli schopní želanú sumu vyzbierať.
Plánované obdobie: 10/2021 – 06/2023
Partner 1 projektu: NORSENSUS MEDIAFORUM
Partner 2 projektu: N/A
Celková suma projektu: 77 060,00 €
Schválený grant: 69 354,00 €
PDCS, o.z.
Občianska spoločnosť v post-covidovej dobe: scenáre vývoja a príprava na nový normal
Stručný opis projektu:
Projekt bol zameraný na tvorbu scenárov rozvoja občianskej spoločnosti na Slovensku a na ich základe na vytvorenie hybridného vzdelávacieho programu pre organizácie občianskej spoločnosti v oblasti adaptácie na nový normál v postkovidovej ére. Od roku 2019 sa PDCS, o.z,. venuje téme posilňovania odolnosti občianskej spoločnosti.
Pandémia v roku 2020 priniesla situáciu, na ktorú nikto z nás nebol pripravený, a výrazne ovplyvnila fungovanie občianskych organizácií. V čase, keď sa blížil návrat „normality“, Rusko zaútočilo na Ukrajinu. Organizácie aj na túto krízu reagovali rôzne, niektoré reagovali okamžite poskytnutím potrebných služieb, iné vyčkávali a niektoré pokračovali vo svojej činnosti bez ohľadu na prebiehajúcu vojnu. Realizátori projektu, PDCS, už dlho premýšľali o tom, ako pomôcť občianskym organizáciám vopred sa pripraviť na to, čo môže prísť. Posledné roky naučili realizátorov projektu, že schopnosť a zvyk myslieť na verzie budúcnosti, ktoré odmietame prijať, hoci môžu nastať, sú nevyhnutné.
Spolu s tímom výskumníkov a prognostikov sa realizátori projektu pokúsili pomenovať možné scenáre vývoja občianskeho sektora na Slovensku. Trendy, ktoré sa v tomto procese odhalili, sa následne overovali u viac ako 40 organizácií, platforiem a iniciatív. Na sérii stretnutí bola snaha presnejšie pomenovať, čo ich čaká a v akých smeroch môžu byť pre obyvateľov Slovenska najužitočnejšie. Výsledkom procesu je publikácia s piatimi vybranými scenármi možného vývoja.
Vzdelávacie aktivity boli určené nielen pre organizácie občianskeho sektora, ale aj pre inštitúcie verejného sektora, ktoré už aktívne spolupracujú s organizáciami a iniciatívami občianskej spoločnosti.
Plánované obdobie: 11/2021 – 07/2023
Partner 1 projektu: Menneskerettighetsakademiet – Human Rights Academy
Partner 2 projektu: N/A
Celková suma projektu: 88 851,11 €
Schválený grant: 79 966,00 €
Témy
Podporené projekty z 2. výzvy
Podporené projekty z 2. výzvy v téme Rozvoj organizácií občianskej spoločnosti – základné a strategické granty.
Základné granty:
Different – občianske združenie
Bašta – zázemie pre občianske aktivity
Stručný opis projektu:
Projekt bol míľnikom, ktorý posunul občianske združenie Different k vyššej profesionalizácii v ich práci, vytvoril priestor pre upevnenie starých a vytvorenie nových sietí, zlepšil interné fungovanie a naštartoval rekonštrukciu ďalšieho podlažia v Bašte, ktoré poskytuje priestor pre viac aktivít.
Ako tím, si občianske združenie prešlo dlhodobejšími internými tréningami (fundrasing, riadenie organizácie), ktoré členom tímu pomohli nájsť systém v rozbehnutých procesoch, zefektívniť aj stransparentniť ich prácu a nastaviť si kľúčové aktivity na dlhšie obdobie. K tomu prispeli aj užšie spolupráce s oz Truc sphérique a nórskym partnerom. Vďaka tomuto projektu sa organizácii podarilo posilniť tím o ďalšieho človeka a získať aj ďalších dobrovoľníkov. V rámci projektu sa nadviazala spolupráca s miestnymi školami a aj s lokálnou rómskou komunitou. Posilnilo sa sieťovanie lokálnych neziskoviek a aktívnych obyvateľov mesta vďaka otvoreným workshopom.
Projekt výrazne prispel k premene ďalšieho zanedbaného podlažia Bašty v Bardejove, kde organizácia pôsobí, na priestor, kde sa realizuje viac občianskych aj kultúrnych aktivít. Výrazné napredovanie vo všetkých týchto oblastiach bolo pre fungovanie organizácie zásadné. Už dlhší čas realizátori projektu pociťovali potrebu viac rozvinúť potenciál Bašty a komunity aktívnych ľudí, ktorá sa okolo nej vytvorila, no dovtedajšie kapacity (ľudské, finančné aj pristorovo funkčné) to nedovoľovali. Veľký význam projektu vnímajú realizátori projektu najmä v tom, že sa im podarilo prehupnúť z operatívneho fungovania na viac koncepčné s konkrétnymi dlhodobými cieľmi, víziami a partnerstvami.
Obdobie realizácie projektu: 06/2020 – 02/2022
Partner 1 projektu: Kulturfjøset Huser
Partner 2 projektu: N/A
Celková suma projektu: 88 637, 77 €
Schválený grant: 79 774 €
Otvor Dvor
CO3 – co-exist, co-work, co-operate
Stručný opis projektu:
V rámci projektu sa podarilo zrekonštruovať ubytovacie jednotky pre potreby co-workingu v kultúrnom centre Kláštor v Rožňave, zrekonštruovať a vybaviť multimediálne štúdio, ako aj vyškoliť tím spolupracovníkov, ktorí začali pracovať na viacerých projektoch v tomto multimediálnom štúdiu. Napriek obmedzeniam spojeným s pandémiou Covid-19 sa v priebehu projektu podarilo pokročiť v rekonštrukcii ubytovacích priestorov. Pandemická situácia viedla k predĺženiu rekonštrukčných prác, ale nakoniec sa organizácii podarilo túto časť projektu úspešne dokončiť.
Počas projektu sa uskutočnili celkovo 4 workshopy. Išlo o odborné školenia pre tím OTVOR DVOR. Cieľom bolo zaškoliť tím do práce s technikou zakúpenou pre Multimediálne štúdio (ako pracovať s technikou, správne natáčanie, práca so špecializovaným softvérom na strih videa a podobne). V rámci projektu sa podarilo zorganizovať 2 väčšie podujatia, jednu offline a jednu online konferenciu. Prvé podujatie zahŕňalo vzdelávacie a networkingové aktivity, tematicky sa venovalo strategickej komunikácii prostredníctvom storytellingu a dizajnového myslenia, ako aj téme co-workingu ako vzdelávacieho priestoru.
Počas letnej konferencie a workshopu sa organizácia zamerala na rozprávanie príbehov v strategickej komunikácii a co-working ako priestor na vzdelávanie. Na online seminári sa zamerali na design thinking a na to, ako môže design thinking pomôcť lepšie komunikovať spoločensky prospešné hodnoty. Počas seminára si účastníci mohli vyskúšať nástroj používaný v advokačných kampaniach. Ďalšou témou bola motivácia ako hnacia sila aktivít organizácie. Tento online seminár sa konal v angličtine (zatiaľ čo prvá konferencia bola v angličtine a slovenčine). Vďaka tomuto projektu sa podarilo vybudovať ubytovacie kapacity, ktoré budú z dlhodobého hľadiska slúžiť na zlepšenie sieťovania a prehĺbenie spolupráce s partnermi (v oblasti vzdelávania a kultúry). Multimediálne štúdio bude tiež dlhodobo poskytovať služby najmä pre subjekty tretieho sektora v regióne.
Obdobie realizácie projektu: 05/2020 – 02/2022
Partner 1 projektu: Norsensus Mediaforum
Partner 2 projektu: Bjerkaker Learning Lab
Celková suma projektu: 88 585, 56 €
Schválený grant: 79 727 €
WWF Slovensko
Zelená pre biznis
Stručný opis projektu:
Projekt Zelená pre biznis priniesol organizácii WWF Slovensko rozšírenie možností spolupráce s firmami a získanie nových podporovateľov. WWF spolupracuje s firmami na celom svete na svojich projektoch a aktivitách. Spoluprácou s firmami sa zároveň snaží o ich transformáciu a transformáciu celého dodávateľského reťazca. Cieľom projektu bolo stanoviť stratégiu spolupráce s firmami, postupy na zapojenie firiem a ich zamestnancov a zavedenie týchto postupov do praxe.
V rámci projektu bola vypracovaná dlhodobá stratégia spolupráce s firmami na Slovensku – realizátori projektu vytvorili databázu potenciálnych budúcich partnerov WWF Slovensko, vyškolili celý tím WWF v lepšej komunikácii a porozumení fundraisingu, pripravili webináre pre zamestnancov firiem s cieľom zvýšiť povedomie o práci WWF na Slovensku, oboznámili sa s tým, ako pracuje partner, WWF Nórsko, nadviazali spoluprácu s 2 firmami na úrovni sponzorov projektu, začali diskusiu s viacerými potenciálnymi partnermi, oslovili zamestnancov dvoch firiem prostredníctvom webinárov.
Hlavným výsledkom projektu je, že WWF Slovensko začal spolupracovať s firmami, čo sa prejavilo vo zvýšenej finančnej podpore ich projektov. Na rok 2020 získala organizácia od firiem o 15 tisíc eur viac ako rok predtým. Prebiehajúce rokovania by mali priniesť ešte väčšiu podporu. Neplánovaným výsledkom bol individuálny fundraising, ktorý sa začal vďaka angažovanosti zamestnancov. Počas trvania projektu získala organizácia 250 jednorazových darcov a 43 pravidelných prispievateľov. Okrem zapojených firiem a zamestnancov sú cieľovými skupinami, ktorým projekt pomohol, aj Komunitné združenie Prakoreň a obec Hlboké, ktorým priniesli nové projekty a pomohli im tieto projekty realizovať.
V širšom kontexte realizátori projektu určili smer spolupráce medzi WWF Slovensko, firmami, občianskymi združeniami a samosprávnymi celkami.
Obdobie realizácie projektu: 09/2020 – 05/2022
Partner 1 projektu: WWF Nórsko
Partner 2 projektu: N/A
Celková suma projektu: 79 990, 00 €
Schválený grant: 71 991, 00 €
Post Bellum SK
Budovanie kapacít a udržateľného rozvoja o.z. Post Bellum SK
Stručný opis projektu:
Hlavným cieľom projektu bolo posilniť Post Bellum na Slovensku (v oblasti ľudských zdrojov, značky, fundraisingu). Plánované ciele boli splnené a súčasná organizácia pracuje na ich udržateľnosti a rozšírení.
V rámci projektu bol vytvorený a implementovaný CRM systém Salesforce, vylepšené príslušné časti webovej stránky, ako aj komunikačné a fundraisingové kampane v online a offline prostredí, ktoré prispeli k rozvoju individuálneho a firemného darcovstva. CRM/Salesforce pomáha organizácii aj pri rozvoji dobrovoľníctva alebo Kolégia pamäti národa, pracuje s databázami kontaktov.
Inštitucionálnu udržateľnosť dosiahla organizácia nasledujúcimi spôsobmi: 1) diverzifikáciou príjmov smerom k odklonu od grantového financovania, 2) riaditeľka Post Bellum absolvovala kurz Leadership a pravidelné mentorské stretnutia s mentorom – Milanom Šagátom. Kurz líderstva bol zameraný na efektívne riadenie organizácie (s cieľom dosiahnuť vyššie štandardy riadenia) a udržateľnosť organizácie, 3) zapojenie externých konzultantov/facilitátorov, ktorí úspešne previedli realizátorov projektu procesom strategického plánovania na roky 2021-2024, čo priamo povedie k inštitucionálnej udržateľnosti 4) implementáciou aplikácie/softvéru na riadenie projektov.
Všetky aktivity plánované v rámci projektu boli pripravené s dôrazom na ich udržateľnosť a udržateľnosť organizácie ako takej v budúcnosti (nielen z finančného hľadiska). Posilnením fundraisingu od individuálnych darcov, firiem, ako aj získaním finančných prostriedkov od samospráv sa organizácii čiastočne podarilo znížiť svoju závislosť od grantov – najmä individuálny fundraising je účinným spôsobom, ako dosiahnuť tento cieľ.
Obdobie realizácie projektu: 05/2020 – 05/2022
Partner 1 projektu: N/A
Partner 2 projektu: N/A
Celková suma projektu: 68 620€
Schválený grant: 61 758€
Nezávislá platforma SocioFórum, o. z.
Rozvoj SocioFóra ako relevantného partnera pri tvorbe verejných politík
Stručný opis projektu:
Cieľom projektu bolo posilnenie advokačnej činnosti SocioFóra, posilnenie operatívnej činnosti organizácie, podpora odbornosti členov organizácie v prospech vlastných návrhov verejných politík, ale aj participácia na tvorbe strategických materiálov verejných politík Slovenskej republiky v sociálnej oblasti. Počas projektu boli zástupcovia SocioFóra nominovaní do dôležitých pracovných skupín vytvorených najmä Ministerstvom práce, sociálnych vecí a rodiny SR, kde sa mohli podieľať na tvorbe dôležitých dokumentov. SocioFórum pripomienkovalo 14 návrhov právnych predpisov, z toho 9 v medzirezortnom pripomienkovom konaní, podalo niekoľko stanovísk k aktuálnej situácii v sociálnej oblasti a tiež otvorilo/podporilo diskusiu o témach dôležitých pre jeho členov prostredníctvom listovej komunikácie s orgánmi verejnej správy.
Účasť organizácie na tvorbe verejnej politiky sa prejavila v záujme jej členov o vzdelávanie. Na školeniach organizácie SocioFórum sa zúčastnilo celkovo 127 osôb vrátane zástupcov miestnej samosprávy. Počas projektu pribudlo 16 členov (13 organizácií a 3 jednotlivci). Vytvorenie Ideového návrhu reformy služieb krízovej intervencie spojilo členské organizácie s rôznym zameraním v rámci skupiny, ale zároveň posilnilo ich účasť na tvorbe vlastných návrhov, pripomienkovanie návrhov politík v tejto oblasti.
Počas projektu bolo potrebné zvýšiť informovanosť členských organizácií o rôznych témach, preto bolo vytvorených 9 tlačených a elektronicky publikovaných výstupov, ktoré boli umiestnené aj na webovej stránke pre potreby širokej verejnosti. SocioFórum zohralo pre svojich členov dôležitú úlohu ako sprostredkovateľ informácií z Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR a Ministerstva zdravotníctva SR o tom, ako postupovať v prípade vírusu COVID-19. Taktiež vysvetľovalo verejnej správe problémy v teréne, s ktorými sa členovia stretávali v súvislosti s COVID-19. Vďaka projektu sa podarilo nastaviť podmienky pre dlhodobo udržateľné fungovanie organizácie, a to z hľadiska komunikácie s členmi a ďalšími partnermi v sociálnej oblasti, ale aj z hľadiska finančnej udržateľnosti organizácie.
Obdobie realizácie projektu: 06/2020 – 02/2022
Partner 1 projektu: N/A
Partner 2 projektu: N/A
Celková suma projektu: 63 056€
Schválený grant: 56 750€
Strategické granty:
PDCS, o.z.
Občianski lídri na dlhé trate
Stručný opis projektu:
Projekt Občianski lídri na dlhé trate bol zameraný na budovanie vodcovských kapacít a odolnosti organizácie. Zameral sa na podporu dvoch typov lídrov. Prvým boli nastupujúci riaditelia MNO, ktorí sa nedávno ocitli na riadiacich pozíciách. Druhú skupinu tvorili vedúci pracovníci, ktorí sú po rokoch v riadiacej pozícii často prepracovaní alebo vyhorení. Projekt sa zameral aj na posilnenie organizácií, konkrétne na budovanie ich odolnosti (odolnosti voči nepredvídateľným zmenám).
Projekt pozostával zo siedmich aktivít:
Vytvorenie a práca poradného výboru projektu, Vzdelávacia sada pre začínajúcich lídrov – školenia zamerané na budovanie odolnosti a líderstva, Vzdelávacia sada pre začínajúcich lídrov – konzultačná podpora pre zapojené organizácie, Vzdelávacia sada pre začínajúcich lídrov MNO – študijná cesta do Nórska, Podpora pre starších lídrov – program peer-koučingu, Otvorené vzdelávacie semináre, Záverečný workshop pre začínajúcich a starších lídrov – vo forme záverečného workshopu programu budovania odolnosti a online konferencie o odolnosti.
V rámci programu budovania odolnosti a programu peer-koučingu boli prostredníctvom projektu posilnené kapacity 59 lídrov občianskych organizácií v oblasti organizačnej odolnosti. Celkovo sa na aktivitách projektu zúčastnili členovia viac ako 110 neziskových organizácií a iniciatív z celého Slovenska.
Plánované obdobie: 08/2020 – 09/2022
Partner 1 projektu: Menneskerettighetsakademiet – Human Rights Academy
Partner 2 projektu: N/A
Celková suma projektu: €
Schválený grant: €
Centrum inkluzívneho vzdelávania
Na ceste k inkluzívnemu vzdelávaniu
Stručný opis projektu:
Dnes má Centrum inkluzívneho vzdelávania stabilný 3-členný tím manažmentu na plný úväzok. Má funkčnú a aktívnu správnu radu. Každoročne tvorí nové a nové výstupy, mnoho videí, publikácií a advokačných aktivít. Je pri tvorbe zákonov, pri- pomienkovaní, metodickom usmerňovaní systému v téme inkluzívneho vzdelávania.
Organizácia vytvorila 9 dlhodobých vzdelávaní v témach Artefiletika, Pedagogický asistent v praxi, Nenásilná komunikácia, Školský podporný tím, Facilitatívne a reflek- tívne učenie. Vytvorilo 28 tém krátkodobých webinárov pre pedagogických a odbor- ných zamestnancov a dokopy sa ich zúčastnilo takmer 2000 absolventov z celého Slovenska. Organizácia realizovala jedinečné vzdelávanie Grunnlaget v spolupráci s nórskym partnerom.
Podarilo sa rozšíriť organizačný tím (momentálne 3 stále za- mestnankyne), správnu radu (3 členovia, ktorí sa mesačne stretávajú), viac ako 20 expertných lektorov. Organizácia vypracovala dôležité dokumenty akoStrategický plán, finančný plán, marketingový plán.
Obdobie realizácie projektu: 06/2020 – 03/2022
Partner 1 projektu: Pedverket Resource Centre
Partner 2 projektu: N/A
Celková suma projektu: 116 556 €
Schválený grant: 104 900 €
Karpatský rozvojový inštitút, o. z.
Silný hlas občianskej spoločnosti pri tvorbe verejných politík v čase KLImatickej KRÍzy – KLIKRI
Stručný opis projektu:
Problematika adaptácie na dôsledky zmeny klímy je na Slovensku ešte len v začiatkoch, a preto chýba podrobnejší pohľad na dopad týchto vplyvov na jednotlivé skupiny obyvateľstva a ich schopnosť na ne reagovať.
Realizátori projektu uskutočnili výskum na tému sociálne spravodlivej adaptácie na základe dostupnej literatúry a štúdií, následne zorganizovali fokusovú skupinu na overenie a doplnenie získaných poznatkov. Na základe získaných informácií pripravili dotazník pre krátky prieskum o problémoch a potrebách organizácií občianskej spoločnosti pracujúcich s najzraniteľnejšími skupinami obyvateľstva v súvislosti s dopadmi zmeny klímy. Realizátori projektu spracovali výsledky prieskumu, zaslali ich zúčastneným organizáciám a zverejnili ich na webovej stránke www.kri.sk.
Realizátori projektu získali obraz o aktuálnej situácii v oblasti sociálne spravodlivej adaptácie na Slovensku z pohľadu mimovládnych organizácií, o tom, akým problémom a výzvam čelia a tiež o tom, do akej miery oni a ich klienti vnímajú vplyv klimatických zmien na svoju pracovnú/životnú situáciu.
Zámerom projektu bolo aj zosieťovanie ďalších mimovládnych organizácií, aby si mohli vytvoriť spoločný postoj k danej téme a boli rovnocennými partnermi verejnej správy na všetkých úrovniach v procese hľadania správnych riešení. Dôležité je aj to, aby obce a organizácie dokázali efektívne komunikovať a odovzdávať informácie o tejto téme cieľovým skupinám, k čomu prispel aj odborný seminár v rámci projektu. Téma reakcie na zmenu klímy má do ďalšieho obdobia maximálnu možnú prioritu (finančné zdroje), čo z hľadiska udržateľnosti znamená, že na aktivity a podujatia, ktoré vznikli v rámci tohto projektu, bude možné a potrebné nadviazať aj po skončení projektu.
Obdobie realizácie projektu: 06/2020 – 08/2022
Partner 1 projektu: Norwegian Institute for Urban and Regional Research – Oslo Metropolitan University
Partner 2 projektu: N/A
Celková suma projektu: 102 471 €
Schválený grant: 99 174 €
SOSNA občianske združenie
Slúžime komunitám košického kraja
Stručný opis projektu:
Cieľom projektu bolo posilniť ľudské a programové kapacity o.z. SOSNA pre rozvoj práce s cieľovými skupinami (školstvo, obce, občianske združenia, dobrovoľníci, podnikateľský sektor) s cieľom zabezpečiť dlhodobú finančnú a personálnu udržateľnosť organizácie. Najväčšou výzvou boli nedostatočné kapacity organizácie. Existujúce programy zabezpečovali úhradu časti všetkých prevádzkových nákladov Ekocentra, a tým zabezpečovali len čiastočnú finančnú sebestačnosť.
Najdôležitejšou aktivitou projektu bola veľmi úspešná spolupráca so základnými a strednými školami v oblasti plánovania a tvorby tzv. klimatických školských záhrad. Táto aktivita významne prispela k novej ponuke služieb a k spolupráci s verejným sektorom (školami a obcami), čím sa naplnili stanovené ciele. Ďalšou významnou aktivitou bola spolupráca s mestom Košice pri zapracovaní zmien do strategických dokumentov mesta v oblasti rozvoja školských záhrad a ochrany klímy. Nemenej významnou aktivitou bola spolupráca so skúsenejším partnerom z Islandu, ako aj s miestnymi partnermi, čo prispelo k zvýšeniu kapacity SOSNA. Treťou aktivitou bola aktualizácia a rozšírenie podujatí SOSNY. Úspech a vplyv týchto aktivít potvrdil udržateľné smerovanie SOSNA.
Dlhodobo sa SOSNA zameriavala najmä na cieľové skupiny: žiakov a učiteľov materských, základných a stredných škôl. S cieľom naštartovať zmenu v organizácii sme rozšírili pôsobnosť na ďalšie skupiny: zamestnancov podnikov, zamestnancov a študentov vysokých škôl a samosprávy. Výsledky: Aktualizovaná stratégia rozvoja a smerovania SOSNY. Vytvorené nové partnerstvá so zahraničnými a domácimi subjektmi a lepšia spolupráca s nimi. Zvýšená kapacita Ekocentra SOSNA na rozbehnutie nových udržateľných iniciatív.
Obdobie realizácie projektu: 11/2020 – 09/2022
Partner 1 projektu: Sólheimar Eco-village
Partner 2 projektu: N/A
Celková suma projektu: 105 802 €
Schválený grant: 95 221€
https://sosna.sk/content/sl-ime-komunit-m-ko
Témy
Podporené projekty z 1.výzvy
Podporené projekty z 1. výzvy v téme Rozvoj organizácií občianskej spoločnosti – základné a strategické granty.
Základné granty:
Raná starostlivosť, n.o.
Vitálne kapacity
Stručný opis projektu:
Vzhľadom na rastúci záujem rodín a zvyšujúci sa počet zamestnancov stála organizácia Raná starostlivosť pred výzvou lepšej koordinácie, úpravy organizačnej štruktúry a tiež plánu finančnej udržateľnosti organizácie. Všetky tieto aktivity boli dôležité, aby si zamestnanci mohli prehlbovať svoje odborné znalosti, navzájom sa o ne deliť a vytvoriť tak funkčný transdisciplinárny tím.
Na začiatku bola vytvorená platforma potrebná na spoločnú komunikáciu a zdieľanie nielen v tíme, ale aj s odbornou verejnosťou a rodinami prostredníctvom zavedenia MS OFFICE 365 a webovej stránky zameranej na tému Video Training Interactions (VTI). Zároveň sa prehĺbila odbornosť v kľúčových témach pre odborný rast organizácie a začali sa vytvárať odborné znalosti. Realizátori projektu získali nové poznatky počas služobnej cesty na Island, online školení a školení pre supervízorov v oblasti VTI. V ďalšej fáze projektu zo získaných poznatkov a skúseností zostavili a realizovali pilotné kurzy pre odborníkov a rodičov. Vytvorili priestor pre vznik dvoch odborných komunít, ktoré si budú ďalej vymieňať skúsenosti a rozvíjať tak tieto témy v budúcnosti.
Organizácia sa zamerala nielen na odborníkov, ale aj na vzdelávanie rodičov. Realizátori projektu určili strategické ciele a plán vzdelávania, ktoré budú ponúkané odbornej a laickej verejnosti. V rámci projektu sa začali zameriavať aj na finančnú udržateľnosť a rozvoj organizácie. Boli vydané dve brožúry: „Deti, ktoré sa učia vidieť“ a “Videoškolenie interakcií. Podpora vzťahu medzi rodičmi a deťmi“. S cieľom zvýšiť informovanosť širokej verejnosti o týchto témach boli na webovej stránke organizácie a na Facebooku sprístupnené videá a podcasty.
Kľúčom k udržateľnosti bolo vytvorenie webovej stránky a elektronickej verzie brožúr, kde rodiny a odborníci nájdu potrebné informácie o organizácii, ako aj o službách a témach, ktoré im ponúka. Kurzy, ktoré boli v rámci projektu pilotné, sa budú vďaka vytvoreným odborným dokumentom a akreditačným materiálom opakovane realizovať pre ďalšie nové skupiny odborníkov a rodičov.
Obdobie realizácie projektu: 09/2019 – 02/2021
Partner 1 projektu: Icelandic National Institute for the Blind, Visually Impaired and Deafblind
Partner 2 projektu: N/A
Celková suma projektu: 65 000 €
Schválený grant: 58 500 €
A4 – asociácia združení pre súčasnú kultúru
Posilnením kapacít a spolupráce občianskych kultúrnych organizácií k lepším verejným politikám v oblasti kultúry
Stručný opis projektu:
Potreba a dôvody projektu vyplynuli zo situácie, v ktorej sa nachádzala v roku 2019 oblasť súčasnej kultúry a jej rozmanité občianske formy, ako sú profesionálne združenia, kultúrne iniciatívy, priestory a kultúrne centrá zdola nahor. Napriek systémovým zmenám, ktoré sa udiali na úrovni verejných politík v oblasti podpory kultúry a pozitívne ovplyvnili kultúrne organizácie občianskej spoločnosti (vznik FPU, vytvorenie regionálnej grantovej schémy BSK), tieto subjekty čelili problému obmedzených možností vlastného inštitucionálneho rozvoja, a tým aj výzve aktivít.
V rámci projektu bolo realizovaných 5 hlavných aktivít, prostredníctvom ktorých boli naplnené stanovené ciele projektu a oslovené vybrané cieľové skupiny. V snahe vytvoriť a posilniť kapacity organizácie v oblasti personálneho a finančného riadenia boli obsadené 2 nové pozície výkonného riaditeľa a finančného manažéra.
Transparentná prípadová štúdia bola vytvorená s cieľom zdieľať skúsenosti z procesu plánovania rozvoja kapacít s podobnými aktérmi na miestnej a národnej úrovni v rámci KU.BA a Antenna formou 2 online workshopov. To využili cieľové skupiny v podobe nezávislých kultúrnych centier a občianskych kultúrnych a umeleckých subjektov. Pravidelné koordinačné stretnutia členských subjektov KU.BA a Anténa boli organizované s cieľom sprostredkovať diskusie o spoločných témach a záujmoch, ktoré boli následne sprostredkované verejnej správe v snahe zlepšiť verejné kultúrne politiky na miestnej, regionálnej a národnej úrovni. Táto aktivita oslovila cieľovú skupinu subjektov verejnej správy, ale aj etablované kultúrne a umelecké subjekty, ktoré mali možnosť podieľať sa na tvorbe lepších verejných politík.
Obdobie realizácie projektu: 07/2019 – 05/2021
Partner 1 projektu: Anténa – sieť pre nezávislú kultúru / Antena – Network for Independent Culture
Partner 2 projektu: KU.BA – Kultúrna Bratislava
Celková suma projektu: 69 521,80 €
Schválený grant: 62 569 €
Nadácia DeDo – Solidarita s deťmi z detských domovov
Inovujeme sa!
Stručný opis projektu:
Projekt Inovujme sa! bol zameraný na transformáciu Nadácie DeDo, budovanie kapacít Nadácie DeDo, strategický rozvoj nadácie a posilnenie finančnej stability a nezávislosti nadácie (vrátane vytvorenia a implementácie stratégie fundraisingu), zvýšenie kvalitatívnej úrovne riadenia, posilnenie značky Nadácie DeDo (vytvorením a implementáciou komunikačnej a marketingovej stratégie) a vytvorenie a implementáciu Koncepcie starostlivého bývania (pre rozvoj programu bývania založeného na prístupe Housing First) a rozvoj partnerstiev so samosprávami a inými mimovládnymi organizáciami. Cieľom projektu bolo aj s pomocou externých odborníkov vybudovať kapacity a vytvoriť základ pre budovanie značky Nadácie DeDo ako právnika a inovátora v oblasti riešenia bezdomovectva.
Projekt umožnil nielen vytvorenie novej vízie a stratégie a koncepcie jej naplnenia, ale prostredníctvom personálnych kapacít, zvýšenia kvality riadenia a transparentnosti umožnil aj vytvorenie podmienok pre jej naplnenie – zviditeľnila sa značka Nadácie DEDO, nadácia je aktívnym právnikom v oblasti bezdomovectva na miestnej a národnej úrovni, bola vytvorená infraštruktúra (vrátane založenia organizácií Všetko pre rodinu a Dorka tašky) na realizáciu programov DOMOV a ZAMESTNANOSŤ (ako programových priorít Nadácie DEDO), Nadácia DEDO a jej organizácie získali finančné zdroje a vytvorili fond bývania pre oblasť bývania.
Nadácia tiež položila základy a rozvíja nový typ služby pre ľudí bez domova – terénnu zdravotnú a sociálnu starostlivosť, Nadácia DeDo rozšírila portfólio darcov a partnerov, ktorí budú garantovať udržateľnosť programov. Úspešná aplikácia prístupu Housing First, ale aj spolupráca s mestom Košice a mimovládnymi organizáciami pôsobiacimi v oblasti riešenia bezdomovectva nielen sprístupní bývanie cieľovým skupinám, ale vytvorí podmienky pre postupné koncepčné riešenia zamerané na prevenciu a ukončenie bezdomovectva v Košiciach a na Slovensku. Nadácia DEDO tiež formálne spolupracovala so svojimi etablovanými organizáciami, čím vytvorila silnú sieť mimovládnych organizácií zaoberajúcich sa problematikou bezdomovectva, ktoré zdieľajú svoje kapacity a koordinujú svoje aktivity.
Obdobie realizácie projektu: 05/2019 – 09/2020
Partner 1 projektu: N/A
Partner 2 projektu: N/A
Celková suma projektu: 63 975,28 €
Schválený grant: 57 577 €
Človek v ohrození, n.o.
Rozvoj interných kapacít organizácie a jej externého dosahu so strategickým zameraním na posilnenie základne podporovateľov a filantropie na úrovni jednotlivcov
Stručný opis projektu:
Organizácia sa za posledné 4 roky rozrástla a počet zamestnancov sa takmer zdvojnásobil. Zložitosť riadenia sa ešte zvýšila v dôsledku veľkosti organizácie a obsahovej rôznorodosti oddelení. Taktiež množstvo projektových údajov nebolo spracovaných v jednom projektovom nástroji. Druhou identifikovanou potrebou riešenou v rámci projektu bolo zvýšenie externého dosahu organizácie, najmä so zameraním na zvýšenie počtu individuálnych podporovateľov. Na tento účel bolo potrebné efektívnejšie pracovať s kontaktmi v rámci celej organizácie (jednotná databáza) a tiež nastaviť komplexnú komunikáciu prostredníctvom komunikačno-fundraisingových kampaní a vo väčšom rozsahu prostredníctvom komunikačného manuálu.
Počas projektu sa uskutočnili tieto činnosti: Zavedenie jednotnej práce v online prostredí nástroja Teams ako projektového nástroja, ktorý uľahčil interné procesy, realizácia 7 fundraisingových kampaní, ktoré rozšírili základňu individuálnych podporovateľov, úprava databázy Salesforce, ktorá sa pôvodne používala len na fundraising, zjednotenie výstupov externej komunikácie prostredníctvom komunikačného manuálu, zjednotenie postupov pri tvorbe krízových kampaní a komunikačných pokynov pre zamestnancov, vytvorenie a spustenie novej webovej stránky (manažérsky tím absolvoval školenie strategickej komunikácie a riadenia a interné školenie krízovej a strategickej komunikácie, ktoré sa ukázalo ako obzvlášť dôležité počas korunovačnej krízy.
Vďaka tomu boli odborní zamestnanci organizácie pripravení adekvátne diskutovať a odpovedať na otázky médií). Prínosy projektu: Organizácia: dobre zavedený systém práce v jednotnom nástroji v online prostredí, jednotné automatizované projektové cykly, databáza kontaktov. Externá komunikácia: 3 aktualizované webové portály, realizácia 7 kampaní, nárast počtu pravidelných darcov o 44,4 %, jednorazových darcov o 73,4 % a kontaktov na newsletter o 14,8 %. Počet sledovateľov na Facebooku sa zvýšil o 29,9 %. Podarilo sa nám nastaviť efektívnejšiu externú a internú komunikáciu. Projekt nám pomohol posilniť naše interné kapacity a nastaviť procesy, s ktorými budeme pracovať aj naďalej.
Obdobie realizácie projektu: 05/2019 – 09/2020
Partner 1 projektu: N/A
Partner 2 projektu: N/A
Celková suma projektu: 71 438,46 €
Schválený grant: 64 294 €
Divé maky
Inštitucionálny rozvoj o.z.Divé maky
Stručný opis projektu:
Cieľom projektu bol inštitucionálny rozvoj, stanovenie stratégie a lepšia udržateľnosť a získavanie finančných prostriedkov občianskeho združenia Divé maky tak, aby bolo nielen udržateľné, ale aby sa zvýšila aj jeho kvalitatívna úroveň. Cieľom projektu bolo pomôcť organizácii stať sa profesionálnejšou, a tým aj lepšie udržateľnou prostredníctvom zlepšenia zručností celého tímu, posilnenia kompetencií, zavedenia zmien na zvýšenie kvality riadenia organizácie, zlepšenia plánovania, zavedenia moderných stratégií, zlepšenia finančnej udržateľnosti.
Projekt pozostával zo 4 hlavných aktivít, z ktorých všetky boli úspešne ukončené a ich splnenie bolo kľúčové: Aktivita 1. Vypracovanie strednodobej a dlhodobej stratégie rozvoja organizácie – aktivita dôležitá pre stanovenie krátkodobej a strednodobej stratégie rozvoja organizácie. Aktivita 2. Vypracovanie podrobnej stratégie získavania finančných prostriedkov na 3 roky – aktivita bola dôležitá pre plánovanie získavania finančných prostriedkov a zdrojov financovania organizácie v krátkodobom a strednodobom horizonte. Aktivita 3. Školenie projektového tímu – potrebné na doplnenie chýbajúcich alebo nedostatočných zručností tímu Divvé maky (interný tím a mentori). Aktivita 4. Plánovanie a realizácia crowdfundingovej kampane – kľúčová aktivita na zabezpečenie udržateľnosti štipendijného programu Divvé maky a plnenia rozpočtov štipendistov zapojených do programu od prvého dňa účasti v ňom.
Hlavnými výsledkami projektu boli na jednej strane profesionalizácia a odborný rast všetkých členov tímu Dié maky – vedenia organizácie aj regionálnych mentorov. Na druhej strane realizácia úspešnej crowdfundingovej kampane s podporou firemných partnerov, ktorí poskytli svoje profesionálne služby, vytvorila Fond Divé maky, ktorý pomôže dofinancovať deti, ktoré nedostali dostatočnú alebo žiadnu podporu od individuálnych darcov. Výnosy z kampane spolu s podporou firemných partnerov: 29 527 EUR. Počet ľudí zapojených do aktivít: 1: 4 členovia tímu Divé maky a 18 mentorov, 2 firemní partneri a množstvo ďalších dobrovoľníkov. Význam projektu je pre Divé maky o.z. kľúčový pre ďalšie úspešné udržanie projektov a aktivít organizácie, ako aj celkovú profesionalizáciu organizácie a celého tímu.
Obdobie realizácie projektu: 07/2019 – 02/2021
Partner 1 projektu: SKPR STRATEGIES, s. r. o.
Partner 2 projektu: Respect APP s.r.o.
Celková suma projektu: 52 632,20 €
Schválený grant: 47 368 €
Združenie Informačných a poradenských centier mladých
Moderné informačné a poradenské služby pre mladých
Stručný opis projektu:
Cieľom projektu bolo pracovať efektívnejšie a konkrétnejšie, inovovať a modernizovať formu a nástroje pri poskytovaní informácií, reflektovať aktuálne potreby mladých ľudí a posilniť špecifické kompetencie zamestnancov potrebné pre túto činnosť.
Prostredníctvom projektu sa podarilo posilniť sieť organizácií, ktoré postupne strácali svoju identitu, vytvoriť jasnú a reálnu stratégiu, inovovať vizuálnu stránku organizácie smerom k mladým ľuďom, zvýšiť odbornú úroveň zamestnancov a následne rozšíriť spoluprácu s ďalšími subjektmi.
V rámci projektu konzultanti členských organizácií intenzívne zvládli témy, ktorými sa zaoberajú, a majú v nich odborné znalosti. Zoznam kontaktov pre jednotlivé témy bude vytvorený na webovej stránke www.icm.sk konzultácie. V rámci projektu sa uskutočnilo 12 školení, na ktorých sa zúčastnilo 114 účastníkov, a 25 aktivít s 239 priamymi účastníkmi.
Aktivity v rámci projektu boli realizované logicky od identifikácie potrieb cieľovej skupiny, cez analýzu stavu a potrieb samotných organizácií, až po napĺňanie týchto potrieb posilnením kompetencií zamestnancov a monitorovaním dopadu priamych aktivít pre mládež v jednotlivých zapojených organizáciách. Pre následnú SWOT analýzu bol vytvorený východiskový dokument so všetkými organizáciami, tiež 16 opatrení, ktoré boli zapracované alebo sú v procese realizácie. Realizátori projektu spolu s členskými organizáciami stanovili víziu a definovali hodnoty organizácie, ktorých výstup bol komunikovaný na konferencii, následne bol pridaný na stránku a zapracovaný do výročnej správy. Projekt sa zameral aj na vytvorenie novej vizuálnej identity organizácie: nové logo Informačného centra mladých bolo konzultované s mladými ľuďmi na sociálnych sieťach.
Obdobie realizácie projektu: 05/2019 – 03/2021
Partner 1 projektu: N/A
Partner 2 projektu: N/A
Celková suma projektu: 64 589 €
Schválený grant: 58 130 €
Strategické granty:
Centrum pre filantropiu n.o.
Zlepšenie prístupu k súkromnému financovaniu pre OOS
Stručný opis projektu:
Prostredie neziskového sektora potrebuje stabilný nástroj, ktorý umožní dlhodobé získavanie darov na činnosť organizácie prostredníctvom internetu. Vďaka webovej platforme DARUJME.sk môžu darcovia jednoducho prispievať jednorazovo aj pravidelne. Organizácie si môžu rýchlo vytvoriť darcovskú stránku, ktorú umiestnia na svoje webové stránky. Vďaka DARUJME.sk môžu organizácie budovať vzťahy so svojimi darcami, zapájať ich do príbehu organizácie a spoločne napĺňať jej poslanie.
Cieľom všetkých aktivít bolo posunúť platformu DARUJME.sk výrazne vpred. Hlavnou aktivitou bolo rozšírenie darcovskej infraštruktúry. V rámci nej realizátori projektu naprogramovali úplne novú DARUJME 2.0, ktorá je postavená na najnovších systémoch a umožňuje neustály rozvoj a pridávanie nových funkcií. Vytvoril dlhodobý vzdelávací program pre fundraiserov, pretože samotný nástroj nestačí – ľudia v zapojených organizáciách musia vedieť, ako osloviť darcov. Vďaka projektu bolo možné pripraviť informačnú kampaň o výzvach pre darcov, ktorá vysvetľovala, čo to je a ako ju používať na získavanie zdrojov.
Počas projektu DARUJME.sk získali organizácie zapojené do projektu 354 134 darov od 117 140 darcov v celkovej sume 8 141 108 €. Dary získalo 499 organizácií, z ktorých 200 presiahlo sumu 2 000 €. Tieto hodnoty výrazne prekročili plánované ukazovatele. V rámci projektu sa 10 organizácií dohodlo na ďalšej spolupráci s marketingovou a komunikačnou spoločnosťou. Realizátorom projektu sa podarilo presvedčiť 300 nových organizácií, že DARUJME.sk je dôležitou súčasťou ich fundraisingu. Na začiatku projektu takmer nikto nevyužíval darcovské výzvy v prospech organizácií.
Obdobie realizácie projektu: 06/2019 – 02/2022
Partner 1 projektu: NORSENSUS MEDIAFORUM
Partner 2 projektu: N/A
Celková suma projektu: 114 729 €
Schválený grant: 103 256 €
Platforma rodín detí so zdravotným znevýhodnením
Spájanie je cesta aj cieľ
Stručný opis projektu:
Na Slovensku sa deti so zdravotným postihnutím a ich rodiny stretávajú s rôznymi problémami. Organizácia Platforma rodín vznikla s cieľom obhajovať potreby detí s akýmkoľvek zdravotným znevýhodnením a ich rodín. Ukázalo sa, že rozsah činností, ktoré si to vyžaduje, je taký veľký, že ho už nie je možné vykonávať na dobrovoľnej báze. Preto výzvami projektu boli: vybudovať silnú zastrešujúcu rodičovskú organizáciu pre rodiny detí s akýmkoľvek zdravotným znevýhodnením; overiť v praxi podmienky potrebné na zamestnanie rodičov detí so zdravotným znevýhodnením, ktorí bežne nemajú prístup na trh práce; nastaviť dlhodobú udržateľnosť organizácie.
V rámci uvedených výziev boli realizované tieto aktivity: vzdelávanie tímu, webináre a stretnutia tímu, definovanie vízie, poslania, cieľov, organizačnej štruktúry, definovanie činností členov organizácie, obsadenie pracovných miest pre 9 rodičov detí so zdravotným postihnutím a zabezpečenie starostlivosti o ich deti s pomocou partnera CDKL5, vytvorenie kampane s názvom Vieme, že nás potrebujete, vzdelávanie pre 308 rodičov, zber 780 rodičovských podnetov.
Hlavnými výsledkami projektu sú: vytvorenie viaczdrojovej podpory pre rodiny detí so zdravotným postihnutím (laickí poradcovia, infoportál…), stabilné partnerstvá so 7 organizáciami a 2 subjektmi súkromného sektora, zapojenie kľúčových zainteresovaných strán – 69 ľudí a 116 zástupcov organizácií do aktivít projektu, 308 informovaných rodičov, ktorí budú sami presadzovať práva svojich detí, zabezpečenie finančných prostriedkov na 6 mesiacov ďalšieho fungovania tímu.
Obdobie realizácie projektu: 08/2019 – 03/2021
Partner 1 projektu: CDKL5 Slovakia
Partner 2 projektu: Rökstólar Samvinnumiðstöð, IČO:560710-0890
Celková suma projektu: 111 930,80 €
Schválený grant: 100 737 €
CINEFIL
Otvorený Úsmev
Stručný opis projektu:
Cieľom projektu bolo zefektívniť prevádzku a komunikáciu Kina Úsmev, prispieť k inkluzívnejšej a otvorenejšej kultúrnej ponuke v Košiciach a k udržateľnejšej a ekologickejšej prevádzke budovy Kina Úsmev. Na zlepšenie interných procesov CINEFIL vybudoval kapacity prostredníctvom workshopov zameraných na marketing, tímovú komunikáciu a inklúziu.
Organizácia sa zúčastnila na 5 školeniach s nórskym partnerom, s ktorým priebežne diskutovala o aktuálnych výzvach a ich možných riešeniach. Na zlepšenie transparentnosti organizácie boli výsledky zverejnené vo výročných správach a bola zriadená správna rada. Prostredníctvom workshopov o nenásilnej komunikácii s marginalizovanými skupinami, vytváraní sociálnych sietí, inkluzívnom vzdelávaní a filmovej výchove organizácia pomohla lepšie komunikovať so svojimi partnerskými organizáciami (čo boli malé organizácie s menšími skúsenosťami). Vďaka rekonštrukcii dolných priestorov Kina Úsmev sa podarilo vytvoriť ideálny priestor a podmienky na rozbeh inkluzívnych filmových skupín Klapka, Úsmev! Okrem toho boli do programu zaradené otvorené projekcie špeciálne prispôsobené ľuďom trpiacim autizmom a demenciou, čím sa rozšírila miestna kultúrna ponuka (spolu 14 projekcií s takmer 300 návštevníkmi).
CINEFIL spolu s odborníkmi pracoval na novom architektonickom a technickom projekte „Zelené kino“ s cieľom vytvoriť základ pre výstavbu energeticky najúspornejšej budovy v Košiciach, a to na workshope s francúzskym architektom Jeanom-Marcom Lalo a ateliérom ZeroZero. Okrem toho bol zriadený letný inkluzívny tábor, ktorého sa zúčastnilo 50 detí z rôznych prostredí s cieľom scitliviť ich a ukázať im tolerantnejší a empatickejší prístup k príslušníkom zraniteľných skupín. Zorganizoval sa aj prvý ročník inkluzívneho filmového festivalu, na ktorom sa celkovo zúčastnilo viac ako 700 ľudí. Okrem premietania boli jeho súčasťou aj panelové diskusie, koncerty a predstavenia.
Obdobie realizácie projektu: 06/2019 – 02/2022
Partner 1 projektu: Usmej sa na mňa
Partner 2 projektu: Tou Scene AS
Celková suma projektu: 106 674,44 €
Schválený grant: 96 007 €