Kurz online facilitácie

2.11.2020

Pripravili sme pre vás kurz online facilitácie pod vedením skúsených lektorov z PDCS, pozostávajúci z 3 nezávislých modulov. Prihlásiť sa môžete pod konkrétnym modulom.

Modul1 – Základný kurz facilitácie stretnutí online – 11.11.2020

Hlavné témy základného kurzu budú:

  • Odporúčaná štruktúra a pravidlá pre online pracovné stretnutia a aké sú rozdiely s vedením stretnutí „tvárou-v-tvár“,
  • Ako postupovať pri malých skupinách (do cca 15 účastníkov),
  • Ako do produktívnej diskusie vtiahnuť a na diaľku zaučiť človeka, ktorý je počítačovo nešikovný?
  • Ako v online prostredí robiť interaktívne postupy? Ako na diaľku využívať prezentácie, obrázky, videá, zdieľané tabuľky. Ako pracovať s rozdelením do podskupín,
  • Ako riešiť problémové situácie počas online stretnutia?
  • Ako pracovať s netrpezlivými, nedisciplinovanými (účastníci počas stretnutia vybavujú e-maily), pasívnymi, ľuďmi alebo účastníkmi, ktorí majú zabiehavé myslenie?
  • Ako v online prostredí nahradiť flipchart – ako robiť zápis a záznamy diskusie.
  • Ako v online zabezpečiť vizualizáciu počas diskusie a tiež jej výsledok (online flipcharty – miro, jamboard a mural),
  • Skúšanie si online facilitovania a získanie spätnej väzby.
  • Základy vedenia online meetingov pri zmiešanej účasti – časť účastníkov prítomná fyzicky, časť on-line.

Modul 2 – Vedenie porád a skupinové rozhodovanie online – 18.11.2020

Hlavné témy kurzu zameraného na vedenie porád budú:

  • Ako v online nastaviť pravidelné porady, ich program a zápisy a ako porady efektívne viesť.
  • Ako sa skupinovo rozhodovať v online (divergentné a konvergentné postupy; brainstorming, zoskupovanie nápadov, skusmé hlasovanie posudzovanie položiek, prioritizácia, iné typy hlasovania),
  • Ako v online pracovných stretnutiach dosiahnuť prijateľnú kombináciu efektivity a budovania vzťahov, povzbudzovania pracovníkov, prípadne zábavy – ako pracovať s dynamikou skupiny v online. 
  • Ako v online zabezpečiť efektívne riadenie tímu online – online nástroje a ďalšie metódy riadenia tímu na diaľku (niekoľko typov),
  • Skúšanie si online facilitovania a získanie spätnej väzby.

Modul 3 – Vedenie online konferencií a veľkých stretnutí – 19.11.2020

Hlavné témy kurzu na online konferencie budú:

  • Špecifiká vedenia veľkých stretnutí (nad 20 účastníkov) online,
  • Ako si pri vedení diskusie online rozdeliť roly (facilitátor, technická podpora, sledovanie chatu, atď…).
  • Ako zabezpečiť interaktivitu pri veľkých stretnutiach,
  • Ako pripraviť atraktívne veľké stretnutie/podujatie,
  • Špecifické formáty online stretnutí –  open space a world café,
  • Ako pracovať s prestávkami počas on-line konferencie,
  • Ako pripraviť program veľkej online konferencie a prípravu spíkrov, panelistov, prípadne tých, ktorí budú viesť workshopy,
  • Čo a ako si vopred odskúšať,
  • Technické nastavenia registrácie,
  • Zaškolenie účastníkov diskusie,
  • Kedy streemovať a kedy nie, nahrávanie a sprístupňovanie nahrávok verejnosti. 

Na všetky moduly sa bude možné prihlásiť zvlášť, pričom účasť na každom jednom je limitovaný na 15 osôb. Prosíme Vás, aby ste si dobre premysleli, ktorý vám a vašej organizácii vyhovuje, pomôže najviac v rozvoji a vzdelávaní sa.

Nemusíte sa prihlásiť na všetky 3 kurzy, nenadväzujú na seba, preto si pokojne vyberte len jeden, ktorý z hľadiska tematických okruhov najlepšie vystihuje to, čo od kurzu očakávate.

Ako prebieha online kurz? 

Prihláseným účastníci vopred dostanú link, cez ktorý sa dostanú na online Zoom stretnutie. V priebehu kurzu vám lektori posielajú materiály v rámci Zoomu, delia vás do menších skupín, posielajú linky na videá, dávajú vám priestor na vyskúšanie si online facilitácie a spätnú väzbu. Účastníci kurzov dostanú aj ppt. prezentáciu a linky na odporúčané články a videá. Kurz nevyžaduje osobitnú znalosť online nástrojov. Jediné, čo potrebujete, je wi-fi pripojenie z miesta, kde sa nachádzate a zariadenie s kamerou (počítač, tablet, mobil). Kurz si vyžaduje aktívnu pozornosť, preto vás prosíme o registrovanie sa len v prípade skutočného záujmu s vedomím vyčlenenia si času na tento kurz.

Dôležitou poznámkou je, že pri jednej obrazovke môže byť iba jedna osoba, z dôvodu interaktivity. To znamená, že v rámci jednej organizácie môže byť prítomný len jeden človek.

Lektori online kurzov:

Karolína Miková, PhD. pracuje ako riaditeľka PDCS a dlhodobo pôsobí akofacilitátorka a moderátorka rôznych typov porád, konferencií, procesov strategického plánovania ako aj verejných stretnutí. Súčasne sa venuje vzdelávaniu napríklad facilitačných zručností pre rôzne skupiny účastníkov na Slovensku i v zahraničí. Má medzinárodnú trénerskú a konzultačnú skúsenosť, doteraz pracovala vo viac ako 35 krajinách sveta.  

PhDr. Dušan Ondrušek, PhD. pracuje ako tréner a konzultant v organizácii PDCS, ktorá sa snaží kultivovať priestor pre dialóg, šíriť poznatky a zručnosti pre alternatívne spôsoby riešenia konfliktov, hlavne v oblasti komunitných a verejných konfliktov. Pôvodne pracoval ako psychológ, ako tréner a facilitátor doteraz viedol viac asi 1100 tréningov  vo viac ako 40 krajinách. Je autorom a spoluautorom viacerých kníh k problematike konfliktov, napr. publikácie „Výchova k tolerancii hrou“, „Konflikt, zmierovanie, zmierovacie rady“, „Tréning? Tréning.“, „Hodnotové strety hrou“. 

Peter Guštafík, BA pôsobí ako tréner a facilitátor v témach negociácia, riešenie konfliktov, gamifikácia či sociálne podnikanie pre biznis, inštitúcie verejnej správy a organizácie občianskej spoločnosti. Viedol kurzy negociácie pre firemných klientov, Diplomatickú akadémiu MZVaEZ SR, MO SR, či Centrum severoamerických štúdií na Ekonomickej univerzite Bratislava.

Za pochopenie vám ďakujeme a tešíme sa na vás.

Menu